Marit en Fien down under!

Liefs vanuit het leuke en gezellige Cairns!

Lieve allemaal,
Het is nog maar pas geleden dat we een berichtje hebben achtergelaten op de site, maar we hebben weer wat nieuws! We hebben namelijk een baan gevonden!! Het is niet de beste baan, maar we verdienen er wat geld mee. We vertrekken morgenochtend om kwart voor 7 richting Laura, een heel klein plaatsje 3 uur hier vandaan waar niks te beleven is. Daar gaan we in een klein hotel achter de baren ja, in de keuken werken. Geen idee of dat ons gaat lukken, maar dat zullen we nog wel zien. Het is een heel klein hotel in Laura waar alleen maar aboriginals en van die enge mannen wonen. Ja dat gaat nog wat worden, maar we redden het wel. We werken ongeveer 20-25 uur per week en verdienen er in totaal $1000 dollar per persoon mee. De rest van de dag hebben we dus niet zoveel te doen en in het stadje zelf is ook niks te beleven. Dat wordt onszelf en elkaar vermaken!! Gelukkig hebben we nog 5 boeken om te lezen en als het goed is kunnen we het internet daar gebruiken. We moeten maar denken aan de leuke dingen die we ernavan het verdiende geldkunnen doen! Op 21 April komen we weer terug in Cairns en blijven hier nog 4 dagen! We hebben voor daarna ook al een hele planning gemaakt, want we moeten ook op 19 Mei onze vlucht in Sydney halen.

Woensdag 24 Maart - Dinsdag 20 April: Werken!!
Woensdag 21 April: Terug in Cairns
Donderdag 22 April: Een dag tour naar Cape Tribulation
Vrijdag 23 April: Een dag duiken en snorkelenin de Great Barrier Reef
Zondag 25 April: De bus richting Mission Beach
Maandag 26 April: Skydiven
Dinsdag 27 April: De bus richting Magnetic Island
Donderdag 29 April: De bus richting Airlie Beach (en een Didgeridoo les)
Vrijdag 30 April: Vertrek richting Whitsundays (2 dagen en 2 nachten tour)
Zondag 2 Mei: Aankomt in Airlie Beach
Maandag 3 Mei: S'avonds met de bus richitng Town of 1770
Woensdag 5 Mei: Scooter Roo tour en s'middags de bus richting Rainbow Beach
Donderdag 6 Mei: Vertrek richting Fraser Island (3 dagen en 2 nachten tour)
Zaterdag 8 Mei: Aankomt in Rainbow Beach
Zondag 9 Mei: Dolphin tour en Sand Blow walk
Maandag 10 Mei: Bus richting Noosa
Dinsdag 11 Mei: Vertrek riching Gagaju Bush Camp (3 dagen en 2 nachten tour)
Donderdag 13 Mei: De bus richting Brisbane

Daarna willen we ook nog naar Surfers Paradise en Byron Bay. Hoe lang we daar willen blijven weten we nog niet, want op 19 Mei vertrekt ons vliegtuig richting Nieuw-Zeeland. We hebben nog maar 5 dagen om dan naar Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay te gaan, dus misschien gaan we wat dingen inkorten of iets minder lang werken.

De afgelopen dagen in Cairns waren heel erg leuk. Ben is nog langs geweest met een vriend en ook hebben we wat leuke dingen gedaan met 2 Nederlandse meisjes die wel al eerder in Melbourne hadden ontmoet. We zijn gister een meisje uit Oegstgeest tegen gekomen waar we vanavond wat mee gaan drinken!

In het plaatsje waar we gaan werken heeft maar 1 provider bereik, dus moesten we een nieuwe simkaart kopen. We hebben samen 1 simkaart gekocht en ons tijdelijke telefoonnummer is: +61457072665
Daarna gaan we onze andere nummers weer gebruiken, want die zijn veel goedkoper.
Alle smsjes, belletjes en natuurlijk mailtjes zijn van harte welkom, hebben wij ook weer wat te doen!
Dit is de site van het hotel waar we gaan werken: http://quinkancountry.org/country/pub.html
(Ze hebben in ieder geval een pooltafel, dus wie schrijft ons vast in voor de Wereldkampioenschappen voor volgend jaar?)

Dit was het weer voor vandaag, wens ons heel erg veel succes! Vanavond gaan we nog even genieten van alle leuke mensen en leuke barretjes hier en daarnaeven 4 wekenbikkelen!
Lots of love!

Anouk (Park)

Hey Fien!!

Klinkt weer heeerlijk allemaal!! Je hebt de leukste dingen nog in het vooruitzicht, Whitsundays en Fraser Island, echt geweldig!! En vergeet zeker niet naar Byron Bay te gaan, dat is echt super! En dan moet je naar de Arts Factory... Daar heb ik echt de 2 leukste weken ever gehad!!! :) Geniet!!!

Liefs, Anouk

Laura Kester

Leuke naam van het plaatsje waar jullie heengaan!;)
het is dan wel weer jammer dat het niet echt een spetterend plaatsje is, haha.
Succes met werken en nog veel plezier op jullie verdere reis!

Groetjes,
Laura

Mo (voor sommigen Tante)

Hell! Wat heb ik toch fout gedaan???????? Skydiven, duiken, snorkelen, dolfijnen.... ik kan er alleen maar van dromen! Have fun ladies! Enne, kijk uit voor die enge mannen, hè!

Marioooo

Ah wat gaaf! Maar veel engere mannen dan Skender zullen er toch niet zijn?! In ieder geval succes, en dan hebben jullie wel lekker veel tijd om fotos en rotzooi te plaatsen! XXx

Agnes

Dat hotel ziet er umh..... gezelli uit? Dus jullie gaan even van het gewone Australische leven "genieten". Ik ben benieuwd wat jullie nu weer te wachten staat, tussen al die "enge" mannen ;-)

Tom

Wel echt zo'n "vage film" hotel zeg! Maar ik hoop dat jullie er goed leren afwassen :-) Verder ziet de doordachte planning er inderdaad stevig uit. Zoals Mo al opmerkte: wat hebben wij dan fout gedaan? ik denk dat LEF hier een grote rol speelt. Dames geniet! Doe voorzichtig en (blijf) aan me denken.

Esther & Karen

Hee lieve meiden!

Hoe gaat ie?? En wow wat goed dat jullie een baan gevonden hebben daar!:D Wel jammer dat we jullie nu niet meer tegenkomen langs de oostkust:( We vonden het iig echt super leuk dat we jullie nog tegenkwamen in Cairns!! En wie weet kunnen we een keertje meeten in Nederland? Iig heel veel succes met werken, maar dat gaat vast helemaal goedkomen! En geniet van de rest van jullie trip, klinkt echt goed (en echt top dat jullie de skydive gaan doen!!!! Krijgen jullie echt geen spijt van;)).. Tot snel hopen we!

Dikke kus Esther en Karen

Jennifer

Sommige mensen hebben nu toetsweek *zucht* en andere genieten gewoon aan de andere kant van de wereld! Wel super leuke verhalen, ben zeker jaloers! Heel veel plezier nog, maar dat komt sowieso wel goed als ik jullie planning lees
liefsxxx

Tante Lia

Wat een verhalen weer,
wel mooi dat jullie ook werk gevonden hebben,
maken jullie wel veel foto's, want wil ze allemaal zien als jullie terug zijn,
voor nu een goed weekend en veel plezier,
lieve groet,Lia

Margot uit Paterswolde

Hoi Fien en Marit, wat leuk jullie verhalen te lezen, klinkt super wat jullie zoal beleven aan de andere kant van de wereld. Sylvie heeft net haar laatste week vrijwilligerswerk achter de rug, gaat volgende week met Wieke naar Bolivia. Met pijn in haar hart, want Cusco is zó leluk. Nou ja, er komen vast weer heel veel mooie ervaringen bij. Minke zit te blokken voor haar laatste proefwerkweek, daarna examen; dat kunnen jullie je vast nog wel herinneren! Geniet volop van je mooie ervaringen en heel veel succes met het werk. Liefs, Jan, Minke en Margot

margot

o, foutje, Cusco is niet leluk, maar LEUK!!!

Hanne

Dag wereldreizigsters!
Wat is het stil aan de andere kant van de lijn....! Een maand werken betekent ook meteen een maand lang geen nieuws??!? Bestaat er geen internet in dat Quinkan Hotel of heb ik een bericht gemist...? Of is het wel heel erg hard werken daar? Of....is jullie werken niet vermeldenswaardig...hihi...jullie hebben op z'n minst grappige (aboriginal) hotelgasten ontmoet of enge insecten of.....;-)...
Nou, met andere woorden: ik verheug me op het moment (21/4) dat jullie weer in de 'reiswereld' i.p.v. jullie 'werkwereld' zullen zijn. Want dan kunnen wij weer meegenieten van jullie verhalen. Jullie zullen ook vast weer verlangen naar leuke andere wereldreizigers en belevenissen in Cairns en verder.
Veel plezier!