Marit en Fien down under!

East Coast!

Na ons vorige verhaal zijn we nog 3 dagen in Cairns gebleven. De dag na het snorkel-avontuur hebben we een relaxed dagje gehad. We zijn bijtijds opgestaan, ontbeten en zijn op een gezellig terrasje een bakje koffie gaan drinken. Daar hebben we ook stapels kaarten geschreven, die iedereen nu wel binnen heeft gekregen denken we. In het winkelcentrum verderop hebben we lunch gehaalt en nog een beetje rond gekeken. Na onze eeuwige gratis ´stew n'd mash´ bij the irish pub zijn we nog even op het balkon van het hostel gaan zittern. Daar hebben we Micky & Lot leren kennen, 2 meisjes uit Den Haag, heel aardig! We hebben nog op het punt gestaan om met hun mee uit te gaan, maar gelukkig realiseerden we ons dat we de volgende dag heel vroeg op moesten. We zouden namelijk naar Cape Tribulations, ´where the ocean kisses the rainforest´ is waarschijnlijk de beste omschrijving. S´ochtends gingen we eerst naar ´the Daintree River´, hier gingen we op zoek naar krokodillen! We zaten wel in een volgepropte oncomfortabel bootje, maar we hadden succes. We zagen een mini krokodilletje van maar een paar maanden oud. Hij was ook nog niet volgroeit, z´n staart was 3 keer zo lang als z´n lijf! Later zagen we nog een middemaatje en uiteindelijk zagen we ´fat albert´, een hele dikke grote oude krokodil. We zijn er een paar keer langs gevaren om zo goed mogelijke foto´s te nemen. Hij was op de foto´s niet zo heel goed te zien, maar hij was enorm. Heel gaaf om die beesten in het wild te zien. We gingen met de bus verder naar het regenwoud. Er was een wandelroute van planken uitgezet die we hebben gelopen. Het was heel mooi. Doordat het die dag wel een beetje regende kwam het regenwoud wel echt tot leven. Wel werden we helemaal lek gestoken door de muggen. We reden met de bus verder naar een klein plaatsje waar ook een hostel was. Van daaruit kon je ook naar het strand lopen. Dat was heel leuk, want je loopt dus eerst door het tropisch regenwoud om plotseling op het strand uit te komen. De palmbomen van het woud hingen over het strand., best bizar is het wel, maar het was prachig. Daarna gingen we naar een nationaal park genaamd Gorge Mossman. Hier waren een paar mooie watervallen en uitkijkpunten. Als laatste stopten we die dag in het kleine plaatsje Port Douglas. Het bestond uit een hoofdstraat met hostel, winkels, restaurantjes en barretjes. Het was best een leuk en vooral knus plaatsje. We hebben daar een heerlijk ijsje gehaald, daar waren we wel aan toe.

S´avonds weer een van de oneindige stew n´d mashes, die we van het hostel als gratis maaltijd kregen. Daarna zijn we naar die night markets geweest en wilden we eigenlijk uitgaan, maar de volgende dag was het Anyac Day, (Herdenkingsdag) hier. Dat betekende dat alles om 12 uur dicht ging... We hebben toen toch maar een box of goon gehaalt en zijn gezellig op het balkon van het hostel gaan zitten. Daar mochten we tot 10 uur zitten waarna we in bed nog even wat lol hebben gemaakt en zijn daarna toch echt gaan slapen. Ons was verteld dat er ondanks de Anzac Day wel wat winkels open zouden zijn. Wij stronden dus die dag om 10 uur voor de deuren van het winkelcemtrum voor een ontbijtje, maar we konden wachten tot we een ons wogen, maar die deuren gingen echt niet open. Geen nood, dat leuke terrassje van een paar dagen terug had ook heerlijke ontbijtjes. We hebben er van genoten. Ik bedoel een dag geen kale chocopasta of pindapoep is natuurlijk een echt luxe. De rest van de dag hebben we niet zoveel gdaan, behalve tas ingepakt en foto´s op de usb stick gezet. S´avonds hebben we vroeg gegeten, eerst een cheeseburger en daarna weer het heerlijke Ierse potje, haha.

Mission Beach (25-04 t/m 27-04)

Om 18.45 hadden we de bus naar Mission Beach, waar we rond 20.40 aankwamen. Het was een heel klein dorpje, maar het hostel was heel leuk met witte tafeltjes in een tropische tuin met zwembad. S´avonds hebben we nog 1 wijntje, nouja goon, gedronken en zijn we gaan slapen. De bedden waren echt verschrikkelijk! Fien werd heel vroeg wakker en is naar de supermarkt gegaan om erachter te komen dat nog steeds alles gesloten is. Bij het tankstation hadden ze gelukkig ook brood. Daarna is Fien nog eventjes een stukje gaan lopen, want Maar sliep nog steeds (het was ook pas 7 uur) en kwam uit op het srtand. Een klein schattig strandje met veel palmbomen, je mocht er allen niet zwemmen vanwege de kwallen. Toen ik terug kwam was Maar wakker en zijn we gaan ontbijten. Fien zou die dag eigenlijk gaan skydiven, maar er was een probleem met boeken, dus dat ging niet door. Ze wilde het zo graag, dus is ze het bij de receptie gaan vragen, maar die zeiden dat het waarschijnlijk ook te slecht weer was. Helaas... Totdat er een busje van de skydive company op het terrein stopte om de andere mensen, die wel geboekt hadden, op te halen. Het weer was dus wel goed genoeg!! Ik vroeg aan de chauffeur of hij dacht of er nog een plekje voor mij zou zijn waarop die zei; ´jump on in´. Het ging alsnog door!! Ik was zo blij!! In het kantoor moesten we eerst wat gegevens doorgeven en kiezen tussen foto´s van een handycam of dat er iemand anders die met je mee springt foto´s van je maakt. Ik heb gekozen voor dat laatste en dan foto´s en video. Ik zat in de tweede groep die op zou stijgen, dus Maar en ik gingen eerst met de bus mee om de mensen van de eerste groep op te vangen. Nouja, niet opvangen natuurlijk, maar het was wel leuk om ze te zien landen, wat er trouwens totaal niet eng uit ziet. Daarna was het mijn beurt. Ik werd in zo´n tuigje gehezen en Maar ging terug naar het strand waar ze me zou zien landen. Je springt altijd samen met een instructeur die aan jou vast zit door middel van een tuigje. In het vliegtuig zit je allemaal heel dicht op elkaar en daar wordt je aan je instructeur bevestigt. Je voelt dat iedereen zenuwachtiger wordt en het vliegtuig ging steeds hoger. Ik wist dat ik vanaf een hoogte van 14000 voet zou gaan springen, maar had geen flauw idee hoe hoog dat dan wel niet zou zijn. Nou dat was dus wel heel erg hoog! Op een gegeven moment waren we al boven de wolken en toen zei m´n instructeur dat we nu op de helft waren. Dat had ik dus niet verwacht. Het was ontzettend hoog, maar dat maakte wel dat ik alleen maar meer zin had om te springen. Na de goede hoogte bereikt te hebben mocht ik als eerste springen. Daar hang je dan op 4,2 km hoogte met je benen hangend uit een vliegtuig met de wolken ver beneden je.... Wat je voelt als je uit dat vliegtuig springt is echt ongelovelijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat je er niet eens over na kan denken, want voor je het weet ben je al los van het vliegtuig en zie je het vliegtuig waar je zojuist nog in zat nu van de andere kant van een enorme afstand. De vrije val vond ik het gaafst. Ik kreeg echt een adrenaline kick! Je voelt echt het vel in je gezicht en eigenlijk over je hele lichaam in de wind, wat op de foto´s natuurlijk wel heerlijk charmant is. Toen we door de wolken gingen voelde ik allemaal kleine water druppeltjes, grappig gevoel.

Na de vrije val van 60 seconde ging de parachute uit. Vanaf toen hing ik heel rustig in de lucht met een prachtig uitzicht over de zee, het koraal, de eilanden, het strand, het dorpje, alles. Ik zag zelfs nog een schildpad in de zee zwemmen. Na een aantal rondjes voelde ik toch wel dat m´n maag een aantal keer was omgedraait, maar dat nam de pret niet weg. Na ongeveer 15/20 minuten landden we veilig op het strand waar Maar me op wachten. Het was echt een ongelovige ervaring en ik zou het zo nog een keer doen!!

Magnetic Island (27-04 t/m 29-04)

S´ochtends om half 10 hadden we vanaf Mission Beach de bus naar Townsville en vanaf daar moesten nog een half uur met de ferry naar Magnetic Island! We sliepen in het Base hostel, een leuk, tropisch, gezellig hostel aan het strand. Er was een stuk waar je op kon camperen en er waren allemaal huisjes waar je met 8 personen in kon slapen.
Rond 3 uur kwamen we in het hostel aan, waarna we even boodschappen zijn gaan doen bij het kleine buurt supermarktje. Daarna zijn we even lekker op het strand gaan liggen aan het hostel. Het was mooi weer, alleen konden we niet zwemmen in de zee vanwege de kwallen.
S´avonds hebben we gekookt, pasta met pastasaus. Het duurde uren, want de gaspitjes waren niet erg warm... We raakten aan de praat met Michelle, een meisje uit Nederland en Nick, een jongen uit Amerika. Met hun hebben we de rest van de avond buiten op het terras van het hostel gezeten en lekker gekletst.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt met de bus naar Horseshoe Bay geweest, de andere kant van het eiland. Met de bus reden we door het eiland, wat erg mooi was. Het is een tropisch, gezellig, klein eiland. In Horseshoe Bay zijn we eerst op een terrasje gaan zitten en hebben een lekker kopje koffie gedronken. Daarna zijn we een stukje over het strand gaan lopen, erg mooi.
Die avond was er Ladies Night in het hostel. Alle meiden kregen tussen 10 en 11 gratis champagne, met als gevolg dat de helft van de jongens verkleed was als meisje. Een hele leuke avond en we hebben veel leuke mensen ontmoet!

Airlie Beach (29-04 t/m 30-04)

S´ochtends gingen we weer met de ferry terug van Magnetic Island naar Townsville en vanaf daar hadden we de bus naar Airlie Beach.
Het was die avond koninginnenacht, dus voor ons moest dat natuurlijk ook gevierd worden. We kochten 2 allergoedkoopste flessen oranje champange, wat we ook wel konden merken aan de smaak.. Na deze opgedronken te hebben zittend op een bankje aan het strand zijn we met Michelle, Nick en nog twee andere Duitse meisjes naar de Mama Africa geweest. Het was ontzettend gezellig!!. Later terugkijkend op de foto´s kwam alles weer beetje bij beetje naar boven.

Whitsunday Islands (30-04 t/m 02-05)
Om 2.40pm vertrok onze boot naar de Whitsunday Islands. Het was een grote boot waar 32 mensen op pasten. De eerste middag vaarden we met de boot richting de Whitsunday Islands. Op de boot leerden we iedereen een beetje kennen en maakten wat praatjes. Het was heel lekker weer en een hele gezellige sfeer. Na het eten dronken we nog wat en zijn daarna ons bedje ingegaan.

Daar maakten we een stop op het strand.

De volgende ochtend voelde Fien zich al niet zo lekker, maar is toch maar mee gegaan naar het strand. Wat was dat prachtig zeg. Zulk wit strand en blauw water hebben wij nog niet eerder gezien!! Met onze wet suits aan tegen de kwallen mochten we het water in, het was heerlijk!
Daarna hebben we geluncht op de boot en zijn verder gevaren naar een ander stukje strand waar we gingen snorkelen. Het koraal was prachtig en hebben veel mooie en grote vissen gezien. Marit is ook nog gaan duiken. Het was erg leuk, alleen het zicht was veel minder dan bij het snorkelen. We waren in een groep van 4 mensen en de instructeur en ik was eigenlijk alleen maar op de flippers aan het letten van degene die voor me zwom, want anders was ik bang dat ik ´verdwaalde´. Ik moest er ook best aan wennen om door m´n mond te ademen, maar uiteindelijk ben ik wel heel blij dat ik het heb gedaan! S´avonds weer lekker gegeten en vroeg ons bedje in gegaan. Fien werd steeds zieker en lag met koorts in bed. Haar keel was opgezwollen en kon nauwelijks nog slikken.
De volgende ochtend is Fien in haar bed blijven liggen en ik ben gaan snorkelen. Het was erg leuk en mooier dan de keer daarvoor. We hadden vissenvoer meegekregen en op een gegeven moment zwom je echt in een groep van honderden vissen, geweldig!
Later op de dag is Fien ook op het dek van de boot gaan zitten en zijn we weer terug gaan varen naar Airlie Beach. Er stond een hele harde wind, dus de boot ging lekker op en neer. Ondanks dat Fien ziek is geworden hebben we het allebei erg leuk gehad. Iedereen was ook heel erg lief voor haar en kwam elke keer vragen of ze nog wat nodig had en kwam even langs voor een gezellig praatje! Hele leuke tijd gehad.

Airlie Beach (02-05 t/m 03-05)
Terug in Airlie Beach rond 3 uur heb ik Fien ik haar bedje gelegd. Ze was nog steeds niet lekker en heeft gelukkig wat geslapen. Ik ben met 2 Nederlandse meisjes naar het lagoon gegaan.
S´avonds hadden we een after party in een bar, maar Fien was nog steeds niet lekker. Ik heb lang getwijfeld, maar ben uiteindelijk toch gegaan. Het was erg gezellig. Rond een uur of 9 kregen we voor de hele groep 10 pizza´s die we met z´n allen gedeeld hebben. Ik ben rond 12 uur gebleven en daarna ook lekker m´n bedje in gedoken.
De volgende dag wilden we naar de dokter gaan om wat antibiotica voor Fien te halen. Toen we aan een mevrouw in de supermarkt vroegen welke bus er naar het winkelcentrum ging waar ook de dokter was, vertelde ze ons dat het weer eens Public Holiday was. Alle winkels en dokters waren gesloten. Voor de zekerheid ben ik er nog maar een paar af gaan bellen, maar ze waren inderdaad allemaal dicht. Antibiotica konden we niet zomaar bij de apotheek krijgen, dus hadden maar besloten om een bezoek te brengen in het ziekenhuis.
Omdat iedereen hetzelfde dacht hebben we een hele dag doorgebracht in het ziekenhuis. Uiteindelijk hebben een recept gekregen voor antibiotica en waren we rond 7 uur weer terug in Airlie Beach. S´avonds om 12 uur hadden we de nachtbus.

Town of 1770 (04-05 t/m 05-05)

Na de hele nacht in de bus gezeten te hebben kwamen we s´ochtends rond 10 uur aan in Town of 1770. Fien was nog steeds een beetje ziek dus die is nog even dr bedje in gegaan. Om 2 uur werden we opgehaald om een Scooteroo tour te doen. We zouden op scooters die lijken op Harley Davidsons een tocht maken in de omgeving. We moesten leren jasjes aan met vlammen erop en helm op. We waren met heel veel mensen dus het was een heel leuk gezicht, al die mensen met dezelfde jasjes en helmen en natuurlijk de enorme hoeveelheid kleine motortjes. Het touren zelf was heel erg leuk. Onderweg zagen we nog kangaroes van heel dichtbij en zijn we gestopt voor een snack. Op het strand waar we stopten zagen we een prachtige zonsondergang. De scootertjes gingen ook nog best hard, op een gegeven moment haalden we zelfs 70 km per uur! Het was een hele leuke middag en we hebben echt genoten! Na de tour hebben we lekker makkelijk een bak noodles gegeten en zijn we lekker naar ons bedje gegaan. De volgende ochtend vroeg namen we de bus naar Rainbow Beach.

Rainbow Beach (05-05 t/m 06-05)

Begin van de middag kwamen we aan in Rainbow Beach, om 2 uur hadden we een briefing voor de tour naar Fraser Island. We kregen een film te zien over rijden op zand want Fraser Island is een zand eiland. Na de briefing en het indelen van de groepen gingen we naar het strand. We baalden allebei een beetje want we zaten met 3 fransen mannen in de auto waarvan 2 helemaal geen engels konden en 1 een beetje. In de andere auto zaten 4 Duitse jongens en een 2 Engelsen, we hadden natuurlijk veel liever bij hun in de auto gewilt! Na een paar uur op het strand gelegen te hebben zijn we boodschappen gaan doen voor het avondeten. Na een heerlijk maaltje mais en pasta hebben we onze spullen gepakt voor de volgende dag en zijn we gaan slapen.

Fraser Island (06-05 t/m 08-05)

S'ochtends vroeg moesten we verzamelen in de gezamelijke ruimte van het hostel. Gelukkig waren er nog 2 meisjes en een jongen uit Engeland bij ons in de auto gekomen. Na gecheckt te hebben of we alles hadden en een bezoekje aan de garage konden we opweg. Gelukkig voor ons moesten allebei de auto's bij elkaar blijven omdat wij maar één iemand hadden die kon rijden terwijl de andere auto er vier had. Dat was voor ons een gelukje, dan hadden we nog een beetje aanspraak in plaats van de hele tijd Frans te horen. Met de ferrie staken we de zee over naar het eiland, waar we na een rit over het strand in de branding, bij een prachtig meer aankwamen. Daar hebben we een aantal uur heerlijk gelegen. Het water was helder blauw, het zand was spier wit en het was zoetwater. Heerlijk dus! We moesten om 1 uur van het strand af zijn omdat het anders vloed zou worden dus we moesten terug het eiland op om een kampeer plaats te zoeken. Op een camping in het midden van het eiland hebben we onze tenten opgezet. De middag en avond zijn we daar gebleven. De groep was heel erg leuk, vooral omdat we met 2 auto's waren, het was heel gezellig.

De volgende dag hebben we onze tentjes ingepakt en zijn we opweg gegaan naar Eli's Creek. Een klein, helder riviertje dat uitkomt op zee. Daarna zijn we naar the Maheno Shipwreck gereden. Een geroest scheepswrak in de branding van de zee. Heel erg mooi om te zien! Daarna gingen we nog naar een ander meertje maar helaas was het een beetje bewolkt geworden dus daar hielden we het niet heel lang uit. We zijn terug gegaan naar de auto waar we hebben gluncht. Daarna hebben we een kampeerplekje gevonden om het strand waar we de rest van de middag en avond zijn gebleven. Het was een mooi plekje, we deden wat kaartspelletjes en kletsten wat. Daar hebben we ook heel veel Dingo´s gezien. Het eiland staat bekend om deze wilden honden. Ze kunnen behoorlijk agressief worden als ze hongerig zijn dus we moesten zorgen dat we geen eten lieten slingeren. Sávonds zaten we met zn alle buiten tussen de tenten en af en toe liep er dan een dingo langs, toch best een beetje eng af en toe. De laatste dag zijn we s'ochtends naar het 'stadje' op het eiland gegaan voor een bakkie koffie. Daarna zijn we naar Lake Wabby gegaan. Het was nog een behoorlijke wandeling want we konden met de auto niet dichterbij komen. Het meer was heel erg mooi, het was omringd door zand, een soort duinen, als je eroverheen liep lag helemaal onderaan de duinen het meer. Een prachtig gezicht. Na hier even uitgerust en genoten te hebben zijn we weer terug gelopen naar de auto. Het was alweer tijd om terug te gaan naar Rainbow Beach. Het waren 3 hele leuke dagen en we hebben hele leuke mensen ontmoet!

Rainbow Beach (08-05 t/m 09-05)

Terug in Rainbow Beach hebben we boodschappen gedaan en heerlijke bananen paella gegeten. Na het eten hebben we wat gedronken in de bar van het hostel met iederen van de tour. Daarna gingen we nog naar een houseparty van iemand in de straat. Daarna zijn we lekker gaan slapen. Het waren 3 geslaagde dagen! De volgende dag ging eigenlijk iedereen die we hadden leren kennen verder naar hun volgende bestemming, wij zouden nog blijven omdat we de volgende dag een dolfijnen tour zouden doen. Nadat iedereen was vertrokken verveelden we ons eigenlijk heel erg want het was niet warm genoeg om naar het strand te gaan en verder was er niet zoveel te doen. We hebben toen besloten om een dag eerder naar Brisbane te gaan dan gepland. Op het laatste moment hebben we ons busticket verandert en snel onze tassen gepakt.

Brisbane (09-05 t/m 11-05)

Om een uur of 6 kwamen we aan in Brisbane waar we incheckten in een hostel in het midden van het centrum. We hadden nog eten van gister over dus we hoefden lekker niet te koken. In Brisbane waren ook Benno, Mario, Kim, Hannes, Henry en Jodie(van de Fraser Tour). S`avonds zijn we met hun naar het Casino gegaan wat heel erg leuk was. Henry en Hannes verloren allebei ongeveer $60,- maar Benno won $500,-!! Zijn avond kon natuurlijk niet meer stuk! Na een paar drankjes zijn we nar huis gegaan. De volgende dag hebben we door de stad gelopen en zijn we uiteindelijk bij de Lagoon in slaap gevallen. Aan het eind van de middag spraken we af met Kim en Hannes en hebben we in het hostel gegeten. S'avonds zijn we met hun naar een bar in de buurt geweest waar ook Jodie en Henry waren. De volgende dag zijn we eerst naar de fysioterapeut geweest omdat Maar heel erg last van dr rug heeft. Daarna hebben we onze tassen gepakt en zijn we met Kim en Hannes naar Surfers Paradise gereden.

Surfers Paradise (11-05 t/m 12-05)

Nadat we aankwamen in Surfers zijn we lekker op het strand gaan liggen want het was heerlijk weer. Het strand was mooi en de golven waren ontzettend hoog! Na een aantal uur zijn we opzoek gegaan naar het hostel wat een beetje uit het centrum bleek te liggen. Gelukkig hadden we een auto dus dat maakte niet zo heel veel uit. Na een heerlijke pizza in het hostel zijn we naar het centrum gereden waar we met een vriend van Hannes en Kim af hadden gesproken. Na een paar drankjes zijn we nog even naar een game hall geweest en hebben we nog even op het strand gezeten. We kwamen Jodie ook nog tegen. De volgende dag moesten we alweer uit checken wat we zouden naar Byron Bay gaan. Eerst zijn we nog even naar het strand gegaan en hebben nog even rondgelopen in het cenrtumpje. In de middag zijn we naar Byron gereden.

Byron Bay (12-05 t/m 17-05)

Tegen de avond kwamen we aan in Byron Bay. Na ons tentje opgezet te hebben en na het avond eten zijn we naar een bar geweest waar Henry ook was. Daar hebben we wat gedronken met mensen die we in Brisbane hadden ontmoet. Erg gezellig. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan, het was weer heerlijk weer. S'avonds hebben we gebarbequed op de camping en daarna lekker ons bedje in gegaan. De volgende dag hebben we uitgecheckt en ons tentje op een andere camping opgezet. Daarna hebben we door het stadje gelopen en zijn we lekker op het strand gaan liggen. S'avonds zijn we uitgeweest. Het was een hele leuke avond! We zijn in 2 clubs geweest en hebben lekker gefeest. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en genoten van een uitgebreid ontbijtje. Overdag zijn we weer naar het strand geweest en hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. De volgende dag hebben we surfboards gehuurd en heeft Fien geprobeert te surfen. We hadden geen lessen genomen dus er zat niet zo veel vaart in maar het is me toch echt gelukt om erop te staan en mee te gaan met de golf een paar keer! Helaas was 1 van de boards gebroken (niet onze schuld!!;)) dus moesten we wat extra betalen. Het was een leuke dag en aan het eind van de dag waren we allebei moe en zijn we gaan slapen. De volgende dag zijn we naar het oosterlijkste puntje van Australie geweest. Er was een hele mooie vuurtoren en in de zee hebben we heel veel dolfijnen gezien! Er was een heel mooi strandje waar we schelpjes hebben gezocht. Een lekker dagje!

De laatste avond hebben we met een paar mensen lekker om het strand wat gedronken, het was ijzig koud dus het werd niet heel laat. Vanmorgen moesten we uitchecken en nu zitten we met zn 4en in een cafeetje dit verhaal te schrijven. Vanavond om 8 uur gaat onze overnight bus naar Sydney en zijn we terug waar we zijn begonnen. Overmorgen zal ons vliegtuig naar Nieuw Zeeland vertrekken. We hebben al een lekker warme trui, schoenen en een sjaal gekocht want het is daar koudddd! We gaan Australie heeeeeeeel erg missen! We hebben het hier ontzettend naar onzte zin gehad en om heel eerlijk te zijn zouden we langer willen blijven. Jullie hadden gelijk, Time flies when your having fun!!! Maar nu gaan we zien wat Nieuw-Zeeland voor ons in petto heeft.

Birgit

Lieve schatten,
Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen en de foto's te bekijken. Heb ervan genoten (op mijn werk........). Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.
Liefs, Birgit

Anouk

Hey Fien! Klinkt weer heerlijk! :) Jaloooers!! Haha... Nieuw Zeeland is ook echt SUPERmooi!! Heeeel veel plezier en tot snel bij Park! ;) Liefs

Alice

Hi supergirls !
Wat een lange , prachtige verhalen ! Jullie schrijven hartstikke mooi; ik zie het zo voor me !
Big hug !
Alice

Jonna

Waaaauw!
Wat een lang verhaal weer! Wel weer heel fijn om te horen dat t goed gaat en dat jullie superleuke dingen aan t doen zijn!
Veel plezier in Nieuw Zeeland meiden!
Kusjes

dirtha

Wat een avonturen. dat een mens zo'n lange vrije val overleeft, dood eng. gelukkig zijn er weer genoeg barretjes en vrienden. Goeie reis verder

Agnes

Hi meiden, wat een fantastisch verslag weer! En Fien: ik vind je een held! Wat was het ook al weer? 14.000 foot? Doodeng!!!!
Zondag lekkere BBQ voor Sanders verjaardag in jullie achtertuin gehad. We gaan jouw verjaardagsfeestje wel missen hoor Marit! Ik vind dat je dat feest maar ergens in moet gaan halen ;-)
Veel plezier in Nieuw Zeeland en alvast een fijne verjaardag Marit. Fien regelt vast wel een onbijtje met taart :-)
Liefs uit Amsterdam (waar het héél vies is omdat de vuilnismannen (en vrouwen) al meer dan een week staken......

Hanne

Wat beleven jullie veel, wat zien jullie veel moois in een overweldigende natuur (jullie foto's spreken voor zich samen met de verhalen) en wat ontmoeten jullie veel mensen: geweldig!!!Als je de namen van al diegenen zou opschrijven, die je tot nu toe ontmoet hebt en echt even (of heel vaak...:-).....) hebt gesproken: het adressenboekje zou helemaal vol staan! Van A tot Z.
Fien: je bent natuurlijk wel een held dat je durft te springen uit dat vliegtuig...pfoeh.
Jullie hebben zo veel gezien in Australie: ik vind 't indrukwekkend. Super dat jullie alsmaar de moeite nemen om het allemaal op te schrijven. Wij genieten hier in NL daar erg van. Hier is Koninginnedag, 4 en 5 mei en Hemelvaart al weer lang geleden en nu hebben we opnieuw vulkaanas uit IJsland (!) dat voor zo nu en dan gesloten vliegvelden in NL en UK zorgt. Boze reizigers in de vertrekhallen, waar ze moeten overnachten... Verder zijn er 'slechts' verkiezingen op 9 juni en roept elke politicus weer wat om gehoord te worden. Hier is niks veranderd dus...;-).
Een hele goeie reis naar Nw-Z gewenst. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!

Marielle

Hallo dames, wat een mooi verhaal. Altijd nieuws--niet alleen van jullie. Git kan niet wachten met het lezen van jullie verhalen en leest tijdens haar werk, Amsterdam is vies en Han was nog laat aan het mailen.
Het is heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. Marit van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Sander.
Goede reis verder!

Tante Lia

Hallo meiden,

bedankt voor de kaart,echt leuk,
ja ik lees al je verhalen echt leuk om alles te volgen,
geniet ervan,
hier ook eindelijk lekker weer.
Goede reis naar Nieuw-Zeeland,
liefs en xx, tante Lia